+  Esperanto-forum
|-+  Ĝenerale / Algemeen
| |-+  Novaĵoj / Nieuws (Kontrolanto: Pilgrimo)
| | |-+  Fotocollectie van het Fonds Vanbiervliet

Aŭtoro Fadeno: Fotocollectie van het Fonds Vanbiervliet  (Legita 6082 fojojn)

0 anoj kaj 1 Gasto rigardas tiun ĉi fadenon.

Elsalutinta Roland Rotsaert

  • Forumadministranto
  • Heroo
  • *****
  • Afiŝoj: 1314
  • Sekso: Vira
    • Roland Rotsaert
Fotocollectie van het Fonds Vanbiervliet
« je: 11 novembro 2010, 16:07:01 ptm »
De voorbije weken ben ik bezig geweest met het ordenen van (een deel van) de fotocollectie van het Fonds. Ik heb eerst een grove selectie gemaakt: foto's waarover voldoende informatie beschikbaar is om ze in een latere fase gedetailleerd te kunnen beschrijven, en foto's waarover onvoldoende of geen achtergrondinformatie bestaat. Die laatste heb ik dan verder gesplitst in foto's die (in ruime zin) met Kortrijk te maken hebben en foto's van de rest van de Esperantobeweging.

De foto's van Kortrijk waarvoor informatie gezocht wordt staan voorlopig op www.flickr.com (of http://www.flickr.com/photos/54076007@N07/ ) in de set 'Kortrijk', met commentaar in het Nederlands. De andere komen eerstdaags in de set 'Ne-Kortrijk' met commentaar in het Esperanto.

Van de gelegenheid heb ik ook gebruik gemaakt om een reeks van twaalf postkaarten uit de jaren 1930 te scannen; zij staan in de set 'Kortrijk 1930'.

De gratis-versie van Flickr toont de foto's niet in hoge resolutie. Desgewenst kan ik de originele scan (300 dpi) opsturen of een foto in een hogere resolutie scannen.

Welke foto's uiteindelijk hoe en waar zullen gepubliceerd worden ligt nog niet vast. Misschien wordt het Ipernity, naar het voorbeeld van onze collega's van Dokumenta Esperanto-Centro in Kroatië (http://www.ipernity.com/doc/dokumenta.esperanto.centro/album).

Roland Rotsaert

Elsalutinta PaulP

  • Forumadministranto
  • Heroo
  • *****
  • Afiŝoj: 587
  • Sekso: Vira
Re: Fotocollectie van het Fonds Vanbiervliet
« Respondo #1 je: 11 novembro 2010, 16:20:00 ptm »
Tre interesa kolekto! Bedaŭrinde nenie mi povas doni pliajn informojn.

Albert1

  • Gasto
Re: Fotocollectie van het Fonds Vanbiervliet
« Respondo #2 je: 11 novembro 2010, 18:43:02 ptm »
Tre interesa kolekto! Bedaŭrinde nenie mi povas doni pliajn informojn.
Se mi ne eraras, tio eblas se vi havas Yahoo account?
Klaku al la butono "0 comments" kaj vi vidas lokon en kiu vi povas skribi.
(vidu aldonon)

Elsalutinta PaulP

  • Forumadministranto
  • Heroo
  • *****
  • Afiŝoj: 587
  • Sekso: Vira
Re: Fotocollectie van het Fonds Vanbiervliet
« Respondo #3 je: 11 novembro 2010, 19:48:04 ptm »
Mi celis, ke mi ne havas sciojn por aldoni, Albert, ne ke mi teknike ne povas aldoni ilin   ;)

Albert1

  • Gasto
Re: Fotocollectie van het Fonds Vanbiervliet
« Respondo #4 je: 11 novembro 2010, 19:56:54 ptm »
Mi celis, ke mi ne havas sciojn por aldoni, Albert, ne ke mi teknike ne povas aldoni ilin   ;)
Mi pardonpetas, estis miskompreno miaflanke! :-[