+  Esperanto-forum
|-+  Pri la forumo / Betreft het forum
| |-+  Ideoj / Ideeën
| | |-+  herinnering

Aŭtoro Fadeno: herinnering  (Legita 9834 fojojn)

0 anoj kaj 1 Gasto rigardas tiun ĉi fadenon.

Elsalutinta Valentinus

  • Membro
  • Komencanto
  • *
  • Afiŝoj: 19
  • Sekso: Vira
herinnering
« je: 24 septembro 2012, 10:05:37 atm »
Eerder per toeval kwam ik deze week opnieuw op het forum. Het was maanden geleden.

Opnieuw wil ik de maker feliciteren: het is professioneel en aangenaam om naar te kijken.
Toch enkele ideeën
- Het is uiteraard mijn verantwoordelijkheid om al dan niet het forum te bezoeken. Zou het niet zinvol zijn om af en toe een herinnering te sturen. Lernu doet het, ook Ipernity. Het gebruik van het forum zou zeker toenemen.

- Het forum is te weinig gekend in het zuiden van het land. Kan niet actiever reclame gemaakt worden via BEF of aankondigingen in de clubbladen?

Valentnus

*****

  • Gasto
Re: herinnering
« Respondo #1 je: 26 septembro 2012, 15:07:26 ptm »
Ik kan enkel maar Valentinus bijtreden. Van tijd en wijl even een herinnering sturen aan de leden zou het forum ten goede komen.

Albert1

  • Gasto
Re: herinnering
« Respondo #2 je: 28 septembro 2012, 12:02:16 ptm »
---8<---
Opnieuw wil ik de maker feliciteren: het is professioneel en aangenaam om naar te kijken.
---8<---
Hartelijk dank voor deze lovende woorden. Ik heb mijn best gedaan en blijf het ook doen zolang er ook maar enige interesse voor is.
Citaĵo
---8<---
Toch enkele ideeën
- Het is uiteraard mijn verantwoordelijkheid om al dan niet het forum te bezoeken. Zou het niet zinvol zijn om af en toe een herinnering te sturen. Lernu doet het, ook Ipernity. Het gebruik van het forum zou zeker toenemen.
---8<---

Het probleem is niet het verzenden van nieuwsbrieven (of herinneringen), het probleem is meer: "WIE doet het en WIE heeft teksten?"
Ik heb dit forum gemaakt voor FEL en zij hebben het dagelijks beheer erover.
Als er iemand te vinden is die zich daarvoor wil inzetten, help ik hem of haar daar graag mee op weg.
Citaĵo
---8<---
- Het forum is te weinig gekend in het zuiden van het land. Kan niet actiever reclame gemaakt worden via BEF of aankondigingen in de clubbladen?
---8<---
Alles kan maar het eeuwigdurende probleem is en blijft: "WIE DOET WAT?"
De interface van dit forum kan nu gemakkelijk omgezet worden in 5 talen en als er aparte rubrieken nodig zijn voor Frans, Engels of Duits, dan wil ik die graag aanmaken.
Maar ik beheers deze talen niet genoeg om de inhoud daarvan te modereren. Daarvoor zijn dan ook weer aparte mensen nodig.
PS. Heb je deze vraag al eens rechtstreeks aan het FEL-bestuur gesteld?
Misschien kan jij een Franstalig gedeelte modereren?
Nogmaals, ik kan daar niet over beslissen. Ik ben maar de "sponsor" en maker van dit forum.

Albert1

  • Gasto
Re: herinnering
« Respondo #3 je: 28 septembro 2012, 12:11:21 ptm »
Ik kan enkel maar Valentinus bijtreden. Van tijd en wijl even een herinnering sturen aan de leden zou het forum ten goede komen.
Ik ben het er ook volkomen mee eens en heb nog eens een algemeen bericht verstuurd omdat de vakantie nu voorbij is en er misschien meer mensen terug aan de computer gaan zitten.
Zoals ik net geantwoord heb aan Valentinus, is het probleem iemand te vinden die regelmatig een tekstje wil opmaken en versturen. Graag help ik daarmee om iemand die berichten te laten versturen en eventueel wil ik zelfs zorgen voor het maandelijks verzenden.
Ik ben echter wel voor een zinvol bericht, niet zomaar alleen een herinnering.
PS. In de nieuwsbrief die ik gisteren verstuurd heb zat er spijtig genoeg een foutje in de linken naar de bijlagen. Mijn excuses daarvoor. Ik heb meteen een correctie gedaan maar er zullen wel een aantal mensen zijn die nu twee berichten gehad hebben: één met de foute link en één met de gecorrigeerde link.

Elsalutinta Roland Rotsaert

  • Forumadministranto
  • Heroo
  • *****
  • Afiŝoj: 1314
  • Sekso: Vira
    • Roland Rotsaert
Re: herinnering
« Respondo #4 je: 28 septembro 2012, 13:34:37 ptm »
Het hoeft geen echte nieuwsbrief te zijn; daarvan krijgt iedereen er al tientallen per week en om de twee maanden is er een papieren Horizon.taal. Ik denk aan een kort bericht waarin links staan naar de (belangrijkste) berichten die tijdens de voorbije periode op het forum verschenen zijn. Een andere mogelijkheid zou zijn om op het einde van de maand de kalender van de volgende maand in lijstvorm (of zelfs maar als link) op te sturen.

Het komt er op aan dat de mensen die zich ooit bij het forum aangesloten hebben er af en toe herinnerd worden. Als er meer raadplegingen zijn zullen ook organisatoren meer geneigd zijn om de moeite te doen om hun activiteit op het forum te zetten.

Roland