+  Esperanto-forum
|-+  Publikaj rilatoj / Contacten
| |-+  Ideoj por antaŭ­enigi Esperanton / Ideeën ter bevordering van Esperanto (Kontrolanto: Roland Rotsaert)
| | |-+  Universiteit van Amsterdam - Wim Jansen

Aŭtoro Fadeno: Universiteit van Amsterdam - Wim Jansen  (Legita 12583 fojojn)

0 anoj kaj 1 Gasto rigardas tiun ĉi fadenon.

Elsalutinta Roland Rotsaert

  • Forumadministranto
  • Heroo
  • *****
  • Afiŝoj: 1313
  • Sekso: Vira
    • Roland Rotsaert
Universiteit van Amsterdam - Wim Jansen
« je: 09 aŭgusto 2009, 20:16:45 ptm »
Flory Witdoeckt kreeg een uitnodiging om in september in Amsterdam de inaugurale rede van Wim Jansen bij te wonen. Zij acht het nuttig dat daar nog andere personen uit Vlaanderen zouden aanwezig zijn; het kan ideeën opleveren over een leerstoel Esperanto aan een Vlaamse universiteit, waarover al enkele jaren gesproken wordt.
Meer informatie (datum, plaats, uur, inschrijving...) volgt binnenkort.

Elsalutinta PaulP

  • Forumadministranto
  • Heroo
  • *****
  • Afiŝoj: 587
  • Sekso: Vira
Re: Universiteit van Amsterdam - Wim Jansen
« Respondo #1 je: 10 aŭgusto 2009, 12:16:53 ptm »
Meer informatie (datum, plaats, uur, inschrijving...) volgt binnenkort.
Vrijdag 4 september om 14.30 uur in de aula van de universiteit, Singel 411, hoek Spui. Trams 1, 2, 5, 4, 9, 14, 16, 24 en 25.

Elsalutinta Roland Rotsaert

  • Forumadministranto
  • Heroo
  • *****
  • Afiŝoj: 1313
  • Sekso: Vira
    • Roland Rotsaert
Re: Universiteit van Amsterdam - Wim Jansen
« Respondo #2 je: 10 aŭgusto 2009, 17:07:59 ptm »
'Officiële' tekst van de uitnoding:

Vrijdag de 4de september 2009, des namiddags om 2.30uur, zal de Hooggeleerde Heer dr.ir.W.H.Jansen, vanwege de Stichting Internationaal Esperanto-Instituut, benoemd tot Bijzonder hoogleraar Interlinguïstiek en Esperanto, zijn hoogleraarsambt openlijk aanvaarden door het uitspreken van een rede in de Aula der Universiteit, ingang Singel 411, hoek Spui.

Tot het bijwonen van deze plechtigheid worden alle beoefenaren van de wetenschap en alle belangstellenden uitgenodigd door de Rector Magnificus prof.dr.D.C. van de Boom

Uit vermeldingen elders op de website leid ik af dat vooraf aanmelden niet nodig is; toegang is vrij.

Stadsplan op http://www.uva.nl/plechtigheden/object.cfm/C18C16C9-227F-4DB6-B81E4801C68C5B8B.

Elsalutinta Andreo Peetermans

  • Membro
  • Komencanto
  • *
  • Afiŝoj: 14
  • Sekso: Vira
Re: Universiteit van Amsterdam - Wim Jansen
« Respondo #3 je: 16 aŭgusto 2009, 13:24:00 ptm »
Ik meen mij te herinneren dat ik Wim Jansens taalhulp was op Lernu!, maar dat beeld ik me waarschijnlijk maar in...

Elsalutinta PaulP

  • Forumadministranto
  • Heroo
  • *****
  • Afiŝoj: 587
  • Sekso: Vira
Re: Universiteit van Amsterdam - Wim Jansen
« Respondo #4 je: 18 aŭgusto 2009, 15:39:27 ptm »
Ik meen mij te herinneren dat ik Wim Jansens taalhulp was op Lernu!, maar dat beeld ik me waarschijnlijk maar in...
Er bestaat wellicht wel meer dan één persoon met die naam. Deze Wim Jansen is ruimtevaartkundige en filoloog.

Elsalutinta joost19612002

  • Membro
  • Komencanto
  • *
  • Afiŝoj: 4
Re: Universiteit van Amsterdam - Wim Jansen
« Respondo #5 je: 20 aŭgusto 2009, 19:35:05 ptm »
ter info,

8390   LINGV. JANS   Jansen, Wim   11-2007 /   Woordvolgorde in het Esperanto : Normen, taalgebruik en universala   Utrecht : LOT, 2007.   283 p. / libro nl      academisch proefschrift ter verkrijging van de graad van doctor aan de universiteit van Amsterdam…                                                     ISBN 978-90-78328-36-0   

In het Esperantfonds Cesar Vanbiervliet zit bovenstaand proefschrift dat aantoont dat Esperanto wel degelijk een levende taal is.

Sekretario F.E.L.

  • Gasto
Re: Universiteit van Amsterdam - Wim Jansen
« Respondo #6 je: 26 aŭgusto 2009, 18:01:09 ptm »
moet dat dan nog aangetoond worden?  ;D