+  Esperanto-forum
|-+  Publikaj rilatoj / Contacten
| |-+  Ideoj por antaŭ­enigi Esperanton / Ideeën ter bevordering van Esperanto (Kontrolanto: Roland Rotsaert)
| | |-+  Esperanto laat je ver leiden

Aŭtoro Fadeno: Esperanto laat je ver leiden  (Legita 8988 fojojn)

0 anoj kaj 1 Gasto rigardas tiun ĉi fadenon.

Elsalutinta PaulP

  • Forumadministranto
  • Heroo
  • *****
  • Afiŝoj: 587
  • Sekso: Vira
Esperanto laat je ver leiden
« je: 22 junio 2009, 09:38:30 atm »
Ik hoor dat op de vergadering van 21 juni, waar ik door ziekte onverwacht niet aanwezig kon zijn, gesuggereerd werd om een slogan te bedenken voor het Esperanto. Als "oude rot in het vak" herinner ik jullie eraan, dat een twintigtal jaar geleden ook naar zo'n slogan werd gezocht. De winnaar van alle voorstellen werd "Esperanto laat je ver leiden". Ik vind ook nu na twintig jaar die slogan nog heel fris en knipogend.

Elsalutinta Pilgrimo

  • Estrarano
  • Progresinto
  • ***
  • Afiŝoj: 55
Re: Esperanto laat je ver leiden
« Respondo #1 je: 23 junio 2009, 21:41:43 ptm »
de slogan is op zich bruikbaar, maar de affiches zijn vandaag toch echt niet meer om aan te zien hoor ;)

Elsalutinta Eddy VdBosch

  • Membro
  • Komencanto
  • *
  • Afiŝoj: 18
  • Sekso: Vira
  • Eddy
    • mia blogo en Ipernity
Re: Esperanto laat je ver leiden
« Respondo #2 je: 26 junio 2009, 13:52:41 ptm »
Voor wat betreft de slogan moeten we voorstellen indelen in een drietal groepen:

1. Slogans in het Nederlands (omwille van spitsvondige woordspelingen niet vertaalbaar) voorbeeld: "Esperanto, laat je ver.leiden"
2. Slogans die in 2 of meerdere talen gebruikt worden : men moet goed overwegen of de slogan in elke taal even sterk is
voorbeeld: "internationale taal - internacia lingvo"
3. Slogans in het Esperanto (wel zo goed gekozen dat de boodschap herkenbaar is) voorbeeld: "Esperanto - bona ideo"