+  Esperanto-forum
|-+  Pri la forumo / Betreft het forum
| |-+  Manlibro / Handleiding
| | |-+  De kalender

Aŭtoro Fadeno: De kalender  (Legita 14877 fojojn)

0 anoj kaj 1 Gasto rigardas tiun ĉi fadenon.

Albert

  • Gasto
De kalender
« je: 01 junio 2009, 02:49:37 atm »
Naar aanleiding van een vraag die mij vandaag gesteld werd, wil ik even de werking van de kalender onder de aandacht brengen.
 
Als je klikt op de knop [Kalender] in de menubalk bovenaan de pagina, kom je terecht in een gedetailleerd maandoverzicht van de huidige maand.
Pijltjes naar links en rechts maken het gemakkelijk om naar het vorige of volgende maandoverzicht over te schakelen.
 
Een geplande gebeurtenis wordt aangegeven met een korte titel die een link vormt naar de uitgebreide omschrijving van die gebeurtenis in een passende rubriek. Dat kan, bij voorkeur, de agenda zijn of indien nodig een andere rubriek.
 
Als je rechtstreeks in een omschrijving terechtkomt die aan een datum gekoppeld is, vind je in de beschrijving boven het bericht een link naar de kalender.
 
De bedoeling is dat een organisator van een gebeurtenis de kalender raadpleegt om zo veel mogelijk te vermijden dat er sommige belangrijke afspraken samenvallen.
 
Om een afspraak vast te leggen klikt de organisator op de gewenste dag (is ook een link) in de kalender. In het opengaande dialoogscherm kan hij dan een korte titel ingeven, bepalen of de activiteit over meer dan een dag loopt en de rubriek waarin hij/zij de activiteit wil beschrijven. Bij voorkeur gebruikt men hiervoor altijd de rubriek Agenda zodat men daar meteen een overzicht heeft van alle geplande activiteiten.
 
Spijtig dat er nog zo weinig clubverantwoordelijken hun activiteiten via deze kalender bekend maken. Het is nochtans een eenvoudige manier om activiteiten te plannen die mekaar niet in de weg staan.
 
Ik heb ook een kort hoofdstukje over de kalender toegevoegd aan de reeds bestaande handleiding. Het betreft hoofdstuk 5 van blz. 15 - 18.
 
Als er iets niet duidelijk is over de werking van het forum, aarzel dan niet om het te vragen. Deze rubriek is daarvoor speciaal ingevoerd.
« Lasta redakto: 14 oktobro 2013, 18:57:18 ptm de Albert CLAESEN »